Vinkkejä mobiilivaihdetta harkitsevalle

#
Arkisto

Vinkkejä mobiilivaihdetta harkitsevalle

Mobiilivaihde on käytännössä mobiilisovellus, jonka avulla hallitaan yritykseen saapuvia puheluita. Mobiilivaihde vastaa ominaisuuksiltaan perinteistä puhelinjärjestelmää, mutta on käytettävissä matkapuhelimella.

Mobiilivaihde tarvitsee toimiakseen käytännössä vain matkapuhelimen ja matkapuhelinverkon. Vaihteen käyttöönotto on helppoa eikä vaadi esimerkiksi raskaita järjestelmähankintoja. Myös yrityksen nykyiset pöytä- ja soft phone -puhelimet voidaan helposti liittää osaksi mobiilipalvelua.

Asiakaspalvelun ja tavoitettavuuden parantamiseen

Mobiilivaihde on kustannustehokas ratkaisu yrityksen palvelukyvyn ja tavoitettavuuden kehittämiseen. Asiakaspalvelu sekä muut mobiilivaihdetta hyödyntävät työntekijät voivat varmistaa tarvittaessa mobiilisovelluksen avulla esimerkiksi toistensa läsnäolotiedot. Vaihde tunnistaa milloin työntekijät ovat parhaiten tavoitettavissa ja puhelut osataan ohjata heti oikealle henkilölle. Vaihde mahdollistaa lisäksi pikaviestien lähettämisen palvelua hyödyntävien henkilöiden kesken.

Mobiilivaihteen avulla voidaan tallentaa myös tiedotteita sekä käynnissä olevia puheluita. Mahdollisia ruuhkatilanteita mobiilivaihde helpottaa tarjoamalla takaisinsoittotoiminnon, jolloin asiakkaan ei tarvitse odottaa jonossa.

Asiakaspalvelun raportointi kuntoon

Mobiilivaihteeseen on saatavilla raportointitoiminnallisuus, jonka avulla saat kattavia raportteja esimerkiksi puheluiden kestoista. Raporttien parametrit voidaan määritellä itse, kuten vastausprosentti, tarjotut puhelut, eri numeroista saapuneiden puheluiden määrä, vastatut puhelut, luopuneet puhelut sekä puhelun keskimääräinen kesto.

Mobiilivaihteen yhdistäminen ulkopuolisiin palveluihin

Mobiilivaihde on integroitavissa myös ulkopuolisiin palveluihin, kuten CRM-järjestelmään tai kalenteriin. Integraatioiden avulla tieto siirtyy suoraan ohjelmistojen välillä, jolloin esimerkiksi CRM-järjestelmästä on nähtävillä kuinka usein asiakkaat soittavat yritykseen ja minkälaisista asioista asiakkaiden kanssa keskustellaan.

Mobiilivaihteen hyötyjä

1. Operaattorivapaa: mobiililiittymiä tai yritysnumeroita ei tarvitse vaihtaa mobiilivaiheen vuoksi
2. Integroitavuus muihin järjestelmiin: kerää ja hyödynnä tietoa läpi järjestelmien
3. Helppo käyttöönotto: Mobiilivaihde ei edellytä investointeja tai vaativia asennuksia
4. Liiketoiminnan kehittäminen ja raportointi: asiakaspalvelun parantamisella on merkittäviä etuja koko liiketoimintaan

Lisätietoa mobiilivaihteesta löydät täältä

Katso kaikki julkaisumme

Onnistu työssäsi ja kehitä yrityskulttuuriasi. Ymmärrämme liiketoimintaa monesta näkökulmasta ja tiedämme, miten palvelut pelaavat yhteen. Haluamme, että pärjäät kilpailijoitasi paremmin.

Kysy pois niin ei jää vaivaamaan

Laita viestiä meille ja homma etenee

Lisää tietoja
Vähennä tietoja
Mahtavaa! Viestisi on nyt matkalla meille.
Hitto! Jokin on pielessä. Yritä uudelleen tai soita meille +358 9 8862 7000