Asiakastyytyväisyyskysely NPS

Kysymällä selviää

Selkeän datan perusteella osaat tehdä oikeita päätöksiä asiakaspalvelun sekä liiketoiminnan kehittämiseksi. Houkuttelevan kyselyn avulla saat korkean vastausprosentin, josta pääset asettamaan seuraavia tavoitteita.

Asiakastyytyväisyys NPS

NPS (Net Promoter Score) mittaa palvelu- ja asiakaskokemusta. NPS-kyselystä on yksi yleisimmistä asiakasuskollisuusmittareista, jolla selvitetään asiakasuskollisuuden ja -tyytyväisyyden tasoa. 

NPS-luvun avulla voidaan asettaa sisäisiä tavoitteita sekä vertailukohtia yrityksen suoriutumiselle. Myös vertailu muiden yritysten suosittelutasoon on helppoa. Kokemuksen mittaaminen voittaa aina ”mutun” ja auttaa paikallistamaan asiakaspalvelun onnistumisen eri kontaktipisteissä.

NPS-kysely tekstiviestillä tai sähköpostitse

Selainpohjainen NPS-kyselykone lähettää viestin asiakkaan puhelimeen palvelukokemuksen jälkeen. Asiakas vastaa viestiin maksuttomalla paluuviestillä, jonka sisältö tallentuu raportoitavaan ja analysoitavaan muotoon NPS-koneeseen. Kysely voidaan tehdä myös sähköpostilla. 

Asiakastiedot syötetään koneeseen manuaalisesti tai automatisoidaan käytössä olevaan taustajärjestelmään, kuten CRM:iin. Viestissä kysytään valittu asiakaspalvelukysymys sekä suositteluluku asteikolla 0-10.Voit selata vastauksia myös yksittäin sekä lukea avoimet kommentit.

Asiakaskokemuksen mittaamisen etuja:
  • Hyvä asiakaskokemus luo kilpailuetua
  • Asiakaskokemus tuo uusia liiketoimintamahdollisuuksia
  • Digitaalisuus avaa uusia mahdollisuuksia mittaamiseen ja kokemuksen kehittämiseen

Net Promoter Score lyhyesti:

  • Kysely on yksinkertainen ja nopeasti toteutettavissa
  • NPS-luku on vertailtavissa esimerkiksi tietyn ajanjakson tai eri toimipisteiden kesken
  • Vastaaminen on helppoa, joten vastausprosentti on korkea
  • NPS-luku on selkeästi laskettavissa ja sen kehittymistä on helppo seurata
Asiakkaiden antamat vastaukset luokitellaan seuraavasti:

9–10 = Suosittelijat: uskolliset ja lojaalit asiakkaat, jotka ostavat jatkossakin sekä suosittelevat muille.
7–8 = Neutraalit: osittain tyytyväisiä, mutta ostavat 50% suosittelijoita vähemmän. Lähtevät kilpailijalle tilaisuuden tullen.
0–6 = Parjaajat: tyytymättömiä asiakkaita, jotka voivat vahingoittaa brändiäsi negatiivisilla puheilla. 80% negatiivisista suosittelijoista kuuluvat parjaajien ryhmään. Kuormittavat, mutta eivät tuota.

NPS kyselyt

● Manuaaliset lähetykset
● Automatisoidut lähetykset (API)
● Ei lähetysrajoitteita
● Kanban-ominaisuus
● Email-lähetysmahdollisuus

Kokeile NPS -palvelua »

alkaen
99
€ /kk

NPS kokeilu

● Manuaaliset lähetykset
● Automatisoidut lähetykset (API)
● max. 50 lähetystä
● Kanban-ominaisuus
● email-lähetysmahdollisuus

Kokeile NPS -palvelua »

Ilmainen
30
päivää
Lisää vertailukohtia
Asiakastyytyväisyyskyselyllä saat selville hyödyllisiä asioita yrityksestäsi. Kerromme mielellämme, kuinka saat NPS-järjestelmän käyttöösi ja kuinka saat siitä suurimman hyödyn irti.
Asiakkaitamme
Tutustu muihin palveluihimme
Työhyvinvointikysely eNPS
Tietojohtaminen BI

Haluatko, että

Andreas

kertoo sinulle lisää

Jätä yhteystietosi alle niin saat vastauksia. | Tietosuojaseloste »

Lisää tietoja
Vähennä tietoja
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.