Työhyvinvointikysely eNPS

Työhyvinvointi eNPS

Innostunut ja sitoutunut henkilökunta tuottaa tyytyväisiä sekä uskollisia asiakkaita. Houkuttelevan kyselyn avulla saat korkean vastausprosentin, josta pääset asettamaan seuraavia tavoitteita.

Työhyvinvointikysely

Mittaa työhyvinvointia yrityksessäsi eNPS-kyselyllä. eNPS on lyhenne sanoista Employee Net Promoter Score.

Innostunut ja sitoutunut henkilökunta tuottaa tyytyväisiä sekä uskollisia asiakkaita. Korkean eNPS-arvosanan saaneet yritykset saavat asiakkailtaan myös korkean asiakastyytyväisyysluvun.

eNPS-kysely toteutetaan yhdellä suosittelukysymyksellä. Tyypillinen kysymys henkilöstölle on: ”Suosittelisitko työpaikkaasi omille ystävillesi tai kollegoillesi asteikolla 0-10?” Usein kysytään lisäksi tarkentava kysymys, esimerkiksi “mistä syystä”. eNPS-kysely toteutetaan yrityksestä ja sen tavoitteista riippuen sähköpostitse 4-12 kertaa vuodessa. Vastaukset ovat anonyymejä.

Työkalu johtamisen kehittämiseen

Kyselyn tekeminen ja sen tulosten mittaaminen tuottaa esimiehille tietoa nopeasti ja luvun kehittymistä on helppo seurata. Tarkentava avoin kysymys kertoo syyn eNPS-luvulle ja antaa lisätietoja siitä, mitkä tekijät ovat vaikuttaneet työntekijän valitsemaan lukuun.

Mittaamisen tiheys mahdollistaa nopean reagoinnin tuloksiin toisin kuin vuosittain suoritettavat henkilöstökyselyt. Näin esimies voi vastata nopeasti esimerkiksi huonontuneeseen työilmapiiriin tai muihin avoimissa vastauksessa ilmi tulleisiin epäkohtiin. Lisäksi henkilöstö tuntee, että epäkohtiin puututaan ripeästi ja mielipiteitä kuunnellaan aidosti.

Reagoi ajoissa

Alhainen eNPS-luku kertoo henkilöstön sitoutumisongelmasta. Käytännössä se tarkoittaa, että työntekijät jättävät yrityksen sopivan tilaisuuden sattuessa kohdalle. Tämän vuoksi on tärkeää tiedustella henkilöstön näkemyksiä tasaisin väliajon ja tehdä tarvittaessa tuloksiin pohjautuvia korjaavia toimenpiteitä.‍


Tutkimukset osoittavat, että sitoutuneet työntekijät ovat innostuneita työstään ja innostus tarttuu myös kollegoihin. Innostunut työntekijä ylittää asiakkaan odotukset, ideoi uutta ja haluaa aidosti kehittää yrityksen liiketoimintaa entistä paremmaksi.

Enemmän tyytyväisiä työntekijöitä
Innostunut ja sitoutunut henkilökunta tuottaa tyytyväisiä sekä uskollisia asiakkaita. Korkean eNPS-arvosanan saaneet yritykset saavat asiakkailtaan myös korkean asiakastyytyväisyysluvun.
Asiakkaitamme
Tutustu muihin palveluihimme
Asiakastyytyväisyys ja NPS
Tietojohtaminen BI

Haluatko, että

Andreas

kertoo sinulle lisää

Jätä yhteystietosi alle niin saat vastauksia

Lisää tietoja
Vähennä tietoja
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.