Töiden takana: Hanna

7.6.2018

Avaamme muutamassa blogikirjoituksessa mitä kaikkea mielenkiintoista me täällä toimistolla sekä kentällä touhutaan ja keiden toimesta.

Meidän Integralin vauhdikas porukka koostuu monen eri alan osaajasta ja moniosaajasta. Kun kaivataan tarinankertojaa, kuuntelijaa, tiedotteita tai ongelmanratkaisijaa napataan hihasta Hannaa eli Hanskia, Integralin markkinoinnin ja viestinnän moniottelijaa.

”Mun lapsuuden haaveammatti oli tutkimusmatkailija tai arkeologi, sellainen Indiana Jones -henkinen. Olin jo silloin aika seikkailunhaluinen.” Graalin malja jäi kuitenkin odottamaan etsijäänsä, kun Hanski lukion jälkeen suuntasi opiskelemaan kulttuurialaa ja viestintää. ”Selasin ihan ihmeissäni opinto-opasta ja mielessä kävi kaikki juristin ammatista psykologiin. Jostain syystä kuitenkin tarinat, viestintä ja visuaalisuus vetivät puoleensa” kertoo Hanna.

Opinnot etenivät välillä rivakammin ja välillä niin sanotusti letkeämmin, mutta lopulta valmistuminen häämötti ja ensimmäinen oman alan työpaikka aukeni ison päivittäistavarakaupan mainososastolta. Hanski oli toki opiskeluaikanaan veivannut monenlaista hommaa aina puhelinmyynnistä kahvilatyöhön, mutta omaa koulutusta vastaava työ oli ihan lottovoitto. ”Tykkäsin työpaikasta tosi paljon ja lopulta viihdyinkin talossa useita vuosia. Menojalkaa alkoi kuitenkin vipattaa ja täytyi katsoa myös B2B-markkinoinnin puoli” toteaa Hanna.

Markkinointi tarkoittaa osaamista kaikilta liiketoiminnan sektoreilta

Töiden lomassa CV karttui myös liiketalouden tradenomin koulutuksella ja osaamispakki kasvoi monipuolisilla markkinoinnin hommilla. ”Jos joku on kysynyt mukaan mielenkiintoiseen projektiin, olen aina lähtenyt. Mietin vasta myöhemmin, miten tämä kannattaa toteuttaa. Palo kasvaa ja kehittyä jatkuvasti on kova. Tämän päivän markkinointipäällikkö tai -johtaja onkin liiketoiminnan kehittäjä. Täytyy olla kiinnostunut markkinoinnin ja myynnin mittaamisesta, sekä etsiä aktiivisesti keinoja näiden toteuttamiseksi” toteaa Hanski.

”Mielestäni markkinointipäällikön tulee osata johtaa myös erilaisia kehityshankkeita ja löytää oleellinen epäolennaisesta. Positio voi parhaimmillaan olla todella laaja.”

Meillä Integralilla markkinointi työskentelee mahdollisimman paljon asiakkaiden kanssa tai rajapinnassa – kuten tavataan sanoa. ”Markkinoinnin tulee olla valmis tarttumaan puhtaasti myyntihommiin ja olla kykyä vastata myös asiakaspalveluun tuleviin viesteihin. Miten voidaan ymmärtää asiakkaan ongelmia tai tarjota ratkaisuja, jos ei tiedetä mistä siinä on pohjimmiltaan kyse?”

Tällä hetkellä Hanna suorittaa työn ohella MBA-tutkintoa Haaga-Heliassa, jossa aiheena on liiketoiminnan kehittäminen. ”Markkinointi ja myynti kehittyy kovaa vauhtia. Pelkästään markkinoinnin käytössä olevien softien määrä alkaa olla aika huikea ja tiedon yhdistäminen ja analysointi vaativat omaa osaamistansa. Kehittämistyö on nykyään isossa roolissa” toteaa Hanski. ”Toki edelleen tulee osata markkinoinnin perushommat eli ohjata brändiä, tuottaa sisältöjä ja erilaisia materiaaleja, digiä, hakukoneoptimointia ja -mainontaa. Lista on muuten aika pitkä” naurahtaa Hanna.

Vapaa-aikaansa Hanski viettää usein lenkkipoluilla, juoksukisoissa tai vaeltamassa, mahdollisimman paljon luonnonhelmassa joka tapauksessa. ”Mun lempiääniä on, kun vuorilla vaeltaessa ohikiitävästä pilvestä kuuluu sellainen hiljainen humina. Se on hieno ääni.” ”Lukeminen on tietysti myös ihan parasta ja matkustaminen. Ja hyvä ruoka. Onhan näitä hienoja asioita paljon.”

 

« Paluu

OTA
YHTEYTTÄ »

Jätä yhteydenottopyyntö

Palaamme asiaan pikimmiten!